THROUGH THE EYES OF THIERRY BELENGER

18.11.2023

In het kader van de programmatie Through the eyes of,bieden externe persoonlijkheden hun persoonlijke kijk op de tentoonstellingen van het Design Museum Brussels. Een uniek bezoek op maat waarbij de keuze van het thema en de aanpak aan de sprekers wordt overgelaten.

Een uniek bezoek op maat waarbij de keuze van het thema en de aanpak aan de sprekers wordt overgelaten. Laat u inspireren en begeleiden door uitzonderlijke mensen die u helpen de tentoonstellingen te bekijken met een andere blik.

Voor de eerste editie nodigt het museum u uit om de tentoonstelling Christophe Gevers, de architectuur van het detail te ontdekken door de ogen van Thierry Belenger. Laat u inspireren en begeleiden door uitzonderlijke mensen die u helpen de tentoonstellingen te bekijken met een andere blik.

Thierry Belenger is verzamelaar en expert in Belgisch design uit de 20e eeuw. Tijdens zijn werk aan de tentoonstelling Le bon et le mauvais goût in de Fondation pour l’architecture in 2002 ontmoette Thierry Belenger Christophe Gevers. Deze ontmoeting leidde tot het idee om een monografie over hem te maken (Inventaire d’un inventeur, Fondation pour l’architecture, 2008). Na de dood van Gevers in 2007 en in overleg met de familie ontving Thierry Belenger zijn archieven om ze te bewaren en de zichtbaarheid van deze belangrijke figuur van het Belgische design te verzekeren.

Als antwoord op de dringende nood om de sporen en getuigenissen van de grote Belgische ontwerpers van de vorige eeuw te verzamelen, richtte hij in 2007 Archives Design Projects op. Het doel van de vereniging is om het werk van Belgische ontwerpers en architecten te tonen met een sterk humane benadering, waarbij de kleine persoonlijke verhalen het grote verhaal aanvullen.

Praktische informatie:

Waar: Design Museum Brussels

Wanneer: 18.11.2023 om 14u

Taal: NL

Tarief: De rondleiding is inbegrepen in de toegangsprijs (ter plaatse te koop)