MEET THE CURATOR – DAMARICE AMAO

23.06.2022 – 18h30

Kom en ontmoet de curator van de tentoonstelling Charlotte Perriand. Hoe willen we leven? Politiek van fotomontage. Damarice Amao zal je onderdompelen in de filosofie en het fotografische universum van Charlotte Perriand aan de hand van haar collectie foto’s en archieven, getoond in het licht van de reconstructie van haar monumentale fotomontages.

Het bezoek wordt gevolgd door de openlucht vertoning van de documentaire Charlotte Perriand, pionnière de l’art de vivre.

Damarice Amao (1984°) is historica in de fotografie en doctor in de kunstgeschiedenis. Zij werkt als assistent curator op de afdeling fotografie van het Musée Nationale d’Art Moderne/Centre Pompidou. Zij was co-curator van talrijke tentoonstellingen, waaronder Photographie, arme de classe (Centre Pompidou/Textuel, 2018) en Dora Maar (Centre Pompidou, 2019)

Waar:

Design Museum Brussels

Belgiëplein 1 – 1020 Brussel

Wanneer: 23.06.2022

Tijd: 18u30

Taal: FR

Tarief: 10€ (standaardprijs) / 8€ (-26) (+ administratieve kosten)