HVDV24 x LET’S TALK DESIGN

16.05.2024

De Henry van de Velde Awards en Let’s Talk Design slaan de handen in elkaar voor een avond vol inspiratie en netwerking. Op 16 mei ben je welkom in Design Museum Brussels om naar het creatieve verhaal te luisteren van vier winnaars die dit jaar met een Henry van de Velde Award bekroond werden.

De Henry van de Velde Awards bekronen Vlaamse ontwerpers, bedrijven en overheden en producten, diensten en systemen die design slim inzetten, met een positieve impact op de samenleving, het milieu en de economie. Met de eigen website, de prijsuitreiking, de activiteiten en de publicatie vormen de awards een platform voor design uit Vlaanderen.

Let’s Talk Design brengt jaarlijks een aantal events met sprekers uit de creatieve sector die over hun werk komen vertellen. Op deze events komen zowel gevestigde creatieven als opkomend talent aan bod. Niet alleen inspiratie komt hier ruim aan bod, ook netwerking en interactie wordt gestimuleerd onder gelijkgezinden.

Sprekers:

• Tim Bisschop – Henry van de Velde Graphics Bronze Award 24 met het boek Waters voor uitgeverij Hannibal.
  • Wouter Vandersyppe – Henry van de Velde Digital Product Silver Award 24 met de KMSKA-app.
  • Adriaan Van Leuven – Henry van de Velde Graphics Silver Award 24 met het boek Collages & assemblages voor Verbeke Foundation.
  • Zaventem Ateliers (Lionel Jadot) – Henry van de Velde Company Gold Award 24.

Programma:

• 19u00: Ontvangst
    • 19u30 (NL): Tim Bisschop
    • 20u00 (NL): Wouter Vandersyppe (Leap Forward)
    • 20u30: Pauze
    • 21u00 (NL): Adriaan Van Leuven
    • 21u30 (EN): Lionel Jadot (Zaventem Ateliers)
  • 22u00: Netwerkdrink

Bekijk alle events in het kader van de Henry van de Velde Awards 24.

De Henry van de Velde Awards worden georganiseerd door Flanders DC in samenwerking met VLAIO, Bozar, OVAM, Vlaamse Milieumaatschappij en Bokrijk. Meer op henryvandevelde.be.

Wanneer: 16.05.2024 van 19:00 tot 22:00

Taal: NL / EN

Tarief: 30€ (standaard) / 15€ (student)