THROUGH THE EYES OF JOELLE SAMBI

07.12.2023

In het kader van de programmatie Through the eyes of bieden persoonlijkheden van buiten het Design Museum Brussels hun persoonlijke kijk op de tentoonstellingen van het museum. Een uniek bezoek op maat waarbij de keuze van het thema en de aanpak aan de sprekers wordt overgelaten.

Een uniek bezoek op maat waarbij de keuze van het thema en de aanpak aan de sprekers wordt overgelaten. Laat u inspireren en begeleiden door uitzonderlijke mensen die u helpen de tentoonstellingen te bekijken met een andere blik.

Het museum nodigt u uit om de tentoonstelling Brussels Queer Graphics te ontdekken door de ogen van Joelle Sambi.

Joelle Sambi, geboren op een linguïstische grens tussen Brussel en Kinshasa, spreekt zich uit en manifesteert door een breed scala aan geschriften te produceren, waaronder: korte verhalen, romans, slams, gedichten, documentaires, radioprogramma’s en militante sites,… Via deze manieren verkent ze een doolhof van strijd, verlangens en behoeften. Als een nomadische ziel haalt ze lagen uit de hokjes van de normatieve identiteit, schuurt ze tekst weg, oliet ze beelden in en schuimt ze het podium op. Van postkoloniale grond tot land van herkomst gebruikt ze haar stem als migrant, lesbienne en afrofeministe in permanent ballingschap niet om te leven, maar om te misbruiken, tot ze zichzelf hoort leven. Woede, fusie(s) en creaties.

Wanneer: 07.12.2023

Tijd: 18u

Taal: NL

Tarief: De rondleiding is inbegrepen in de toegangsprijs