THROUGH THE EYES OF ISABELLE DOUILLET – DE PANGE

09.06.2024

In het kader van de programmatie Through the eyes of bieden persoonlijkheden van buiten het Design Museum Brussels hun persoonlijke kijk op de tentoonstellingen van het museum. Een uniek bezoek op maat waarbij de keuze van het thema en de aanpak aan de sprekers wordt overgelaten. Laat u inspireren en begeleiden door uitzonderlijke mensen die u helpen de tentoonstellingen te bekijken met een andere blik.

Het museum nodigt u uit om de tentoonstelling Olivetti · Folon te ontdekken door de ogen van Isabelle Douillet – de Pange.

Isabelle Douillet – de Pange is kunsthistoricus en curator bij de Fondation Folon. In oktober 2000 richtte Jean-Michel Folon (1934-2005), in het hart van het Domaine régional Solvay in Terhulpen, een museum op met een overzicht van zijn oeuvre. Hij ontwierp zelf het bezoekersparcours en de scenografie ervan. De Fondation Folon is een stichting van openbaar nut. Ze bewaart, bestudeert en verspreidt het unieke artistieke erfgoed dat door de kunstenaar en zijn familie is nagelaten, en bevordert net als Folon de mensenrechten en de bescherming van de natuur.

Praktische informatie:

Wanneer: 09.06.2024 om 14u

Taal: FR

Duur: 1u

Tarief: De rondleiding is inbegrepen in de toegangsprijs (ter plaatse te koop)

Informatie: [email protected] / 02 669 49 21