THROUGH THE EYES OF CHILLE DEMAN

18.06.2023

In het kader van de programmatie Through the eyes of,bieden externe persoonlijkheden hun persoonlijke kijk op de tentoonstellingen van het Design Museum Brussels. Een uniek bezoek op maat waarbij de keuze van het thema en de aanpak aan de sprekers wordt overgelaten.

Een uniek bezoek op maat waarbij de keuze van het thema en de aanpak aan de sprekers wordt overgelaten. Laat u inspireren en begeleiden door uitzonderlijke mensen die u helpen de tentoonstellingen te bekijken met een andere blik.

Voor de eerste editie nodigt het museum u uit om de tentoonstelling Brussels Queer Graphics te ontdekken door de ogen van Chille Deman.

Chille Deman (1948), voormalig maatschappelijk werker en huisvestingscoördinator, is activist voor de rechten van LGBTQIA+ gemeenschappen en medeoprichter van de Pride in Brussel. Hij was voorzitter van Belgian Lesbian and Gay Pride (1995-1999 en 2009-2016) waar hij ook secretaris en penningmeester was (2000-2008).

Sinds 2018 is hij betrokken bij de vereniging RainbowFriends, een initiatief dat verenigingen ondersteunt in landen waar het organiseren van een Pride moeilijk of onmogelijk is. Hij maakt ook deel uit van de Rainbow Ambassadors, een groep die stem en zichtbaarheid geeft aan LGBTQIA+ senioren.

Wanneer: 18.06.2023

Tijd: 11u en 14u

Taal: NL

Tarief: De rondleiding is inbegrepen in de toegangsprijs