INITIATIE TOT DE COLLAGE MET DOMINIQUE GRINGOIRE

19.06.2022 / 14-17u

In het kader van de tentoonstelling Charlotte Perriand. Hoe willen we leven? Politiek van de fotomontage, is het Design Museum Brussels verheugd om de collagekunstenaar Dominique Gringoire te mogen verwelkomen. Kom je creativiteit stimuleren en opwekken door deel te nemen aan een unieke artistieke ervaring. Na een bezoek aan de tentoonstelling zal Dominique Gringoire je begeleiden bij het ontdekken van de collagekunst en delen hoe je die kunt omvormen tot een instrument van visuele expressie.

Dominique Gringoire is een Belgische collagekunstenaar. Ze heeft een inspirerende methode ontwikkeld. Door de beelden en hun enscenering toont de collagekunst emoties. Als de beelden worden samengevoegd, ontstaat er inderdaad een samenhang die vaak onverwacht maar zo veelzeggend is. Voor Dominique Gringoire is elke collage een meditatief pad, een visuele poëzie die de toeschouwer·ster uitnodigt tot reizen en dialoog met de beelden.

Praktische informatie:

Waar: Design Museum Brussels – Belgiëplein 1, 1020 Bruxelles

Kunstenaar: Dominique Gringoire

Wanneer:19.06.2022

Tijd: 14-17u

Taal: FR

Prijs: 20€/p. (bezoek, workshop en materiaal inbegrepen) (+ administratiekosten)